Produkt kategorier

Salgsbetingelse

Salgsbetingelser

Vi ber deg om lese godt gjennom våre kjøpsbetigelser. Når du bestiller produkter fra Katiehus.no  nettbutikk aksepterer du vilkårene under. Katiehus.no følger «Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett». Med forbrukerkjøp menes at salg av varer til forbruker som ikke hovedsaklig hadler som ledd i næringsvirksomhet, og når selger opptrer i næringsvirksomhet  med salg av varer over internett. 

Innholdsfortegnelse:

  1. Avtalen
  2. Priser
  3. Betaling
  4. Levering m.v.
  5. Endring eller annullering av ordrer
  6. Risikoen for varen
  7. Angrerett
  8. Personopplysninger
  9. Cookies
  10. Reklamasjon ved mangel
  11. Kjøperens rettigheter ved mangel
  12. Retur
  13. Konfliktløsning

Innledning:

Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett. Kontrakten er utarbeidet og anbefalt  av Forbrukerombudet.
Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter. Vilkårene i kontrakten skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men viser til partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Selgeren kan velge å tilby kjøperen bedre vilkår enn det som fremgår av disse salgsbetingelsene.
I tilfeller hvor kontrakten ikke direkte gir løsningen på en problemstilling, må kontrakten utfylles med relevante lovbestemmelser.

 

 

1.Ordrebekreftelse

Hos katiehus.no , kan du kun bestille varer via vår nettside.

Alle priser på nettsiden er anført i norske kroner inkl. mva.

I forbindelse med bestilling av varen(e), vil du bli avkrevet betaling, som trekkes fra din konto når varen(e) er kjøpt. Betalingen foregår med et betalingskort godkjent av Klarna.

Prisene på nettsiden er gjeldende dagspriser (se i kjøpsvilkårene, under Priser for mer info.).

Når du handler på katiehus.no, inngås avtalen på norsk.

1. Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.
Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

2. Priser

Alle priser opplyst av katiehus.no er dagspriser, og er anført i norske kroner inkl. mva.

Prisene på nettbutikken kan endres av omstendigheter katiehus.no ikke råder over, f.eks. endringer i leverandørpriser, valutaendringer eller endring av mva. Dersom disse omstendighetene skulle oppstå, forbeholder vi oss retten til å justere våre priser med tilsvarende beløp.Vi tar forbehold mot eventuelle trykk- og skrivefeil.

Spesialbestilling- Varen er laget spesielt for deg når du har bestilt den.
Derfor betales et depositum på 50% av varens verdi i forbindelse med varens bestilling.
Som regel kan ordren ikke kanselleres. Hvis dette likevel skjer, vil depositumet ikke bli refundert.
Vi refunderer ikke depositumet fordi dine bestilte møbler er skreddersydd etter dine ønsker og de resterende vil gå til dekning av administrasjons og videresalgskostnader i tilfelle annullering eller angrerett av kjøp.

3. Betaling

I hadlekurven vises den samlede pris for kjøpet, inkludert mva og frakt. Det er denne samlede prisen som kjøper skal betale. Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunktet varen blie bestilt. Selgeren legger en bestilling til produsenten etter at kjøpet er betalt.

Kjøperen kan betale med på følgende måte:

  1. Selgeren tilbyr en sikker kortbetaling med VISA og Mastercard. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 4 dager fra bestillingen.

  2. Forfallsfristen på faktura er minst 14 dager. Faktura utstedes og sendes på epost til kunden samme dag etter et bestilling er ferdig.

  3. Vi samarbeider med Klarna og de foretar en kredittsjekk. Forutsetningen for å ha en betaling via Klarna er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år.

  4. Selger plikter å returnere kjøpesummen til kjøper minus 10 % innen 30 virkedager fra kjøpsdato.
    *Unntaket er kunder som ventet over 5 uker.

    Du kan også betale kjøpet med Klarna faktura eller med delbetaling. Fakturaen blir sendt ut via e-post i forbindelse med kjøpet. Fakturaen har en løpetid på 14 dager, mens en betaling skjer i ditt eget tempo,eller med en fast periode.Det foretas en kredittsjekk på kjøpstidspunktet, noe som i noen tilfeller betyr at det tas en kredittrapport. Mer informasjon og fulle vilkår for Klarna-faktura finner du her. Les mer om Klarna delbetaling her. Kontakt Klarnas kundeservic for informasjon om betalingen din.

     

4. Levering m.v.

Kundeservice er alltid behjelpelig med å opplyse hvordan din ordre vil bli sendt.

Vi leverer kun til Norge. Ved forsendelser til andre lande, skal kundeservice kontaktes før bestilling.

Gjeldende priser gjelder kun til brofaste øyer. Ønsker du levering til ikke brofaste øyer, herunder Svalbard kontakt vennligst kundeservice.

Leveringstid er veiledende, da der kan oppstå forsinkelser under transport.

Speditøren tar kontakt med deg enten på telefon, eller på sms/e-post med en foreslått leveringsdag. Passer denne dagen deg ikke, er det viktig at du kontakter speditøren samme dag, for å avtale levering en annen dag, som passer deg bedre.

Når varene blir sendt fra vårt lager blir det sendt en e-post med et link med sporingsinformasjon til kunden.

Det kan avtales at varen(e) skal settes igjen (uten mottakerkvittering) i garasjen, hagen, carporten eller lign. Dette kan noteres i kommentarfeltet på siden «Bestillingsinformasjon».

Leveringer som kunden ønsker skal bli satt igjen uten mottakerkvittering, er for kundens egen risiko, ved eventuelle mangler og beskadigelser.

Kunden skal kontrollere forsendelsen når den blir levert. Ved evt skade skal kunden melde dette umiddelbart til sjåføren og få skaden dokumentert på fraktbrevet. Vær nøye med å få en skriftlig bekreftelse på skaden og evt. et skadenummer. Skulle det vise seg at varen(e) er skadet til tross for at emballasjen er hel må skaden meldes innen 5 arbeidsdager til katiehus.no, ellers vil skaden ikke bli godkjent av fraktfirmaet.

Henting på lager Melhus:

Når du har bestilt varer og skal hente selv, er det vareutlevering på denne adressen alle virkedager mellom kl. 08.00-19.00
Drammensvegen 55, 7224 Melhus

5. Endring eller annullering av ordre

Hvis du ønsker å endre eller annullere en ordre, som ennå ikke er sendt fra lageret, skal du kontakte kundeservice på tlf. 925 30 577 eller via e-post: info@katiehus.no

6. Risikoen for varen

Kunden bærer selv ansvaret for å oppdage skader som har skjedd i forbindelse med transporten. 
Derfor er det viktig at kunden umiddelbart inspiserer forsendelsen ved mottak.

Risikoen for varen(e) overgår til kunden, når forsendelsen er mottatt av kunden, i henhold til avtalen.
Hvis leveringstiden er kommet og kunden unnlater å overta en vare som er stilt til kundens rådighet etter avtalen, har kunden likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen(e) selv.

7.Angrerett

Du har rett til å gå fra denne avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn for dette. Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du eller en annen tredjemann enn transportøren, som du har utpekt, får varene i fysisk besittelse.

For å kunne bruke angreretten må du underrette oss:
Katiehus Katarzyna Karczewska
Alf Godagers veg 34 B, 7081 Sjetnemarka
Org. Nr: 927 198 169
Telefon.
925 30 577
E-post:
info@katiehus.no

Du må underrette oss på en utvetydig måte om din beslutning om å gå fra avtalen (f.eks. i et brev sendt med post eller e-post) nDu kan benytte angrerettskjemet i punkt 16, men det er ikke obligatorisk.  For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil bruke angreretten før angrefristen utløper. Virkningene av at angreretten brukes  Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr), uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dagen vi mottar melding om din beslutning om å gå fra denne avtalen. Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss. I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake, eller til du har lagt fram dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som inntreffer først. Vi vil hente varene. Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene. Er varen sendt fra lageret vårt, kommer det alltid returfrakt kostnad, hvis du angrer kjøpet ditt. Også hvis du enda ikke har mottatt varen enda, men den fortsatt er på vei til deg. Du er ansvarlig bare for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.
Vi anbefaler derfor at man unngår å montere møblene sånn at spikerslag, merker etter skruer eller beslag ikke oppstår.
Ved kjøp av møbler utgjør originalemballasjen en stor del av varens verdi. Varer bør derfor alltid returneres i ubeskadiget originalemballasje. Kunden er ansvarlig for produktet under transport tilbake til oss. Varen(e) skal pakkes forsvarlig inn ved forsendelse. Varen(e) bør alltid returneres i den opprinnelige produktpakningen og transportemballasjen som den ble levert i. Varen(e) skal være komplett. Det innebærer at alt tilbehør, så som bruksanvisning, skruer osv. skal være med i returen. Dersom returen ikke er komplett, vil katiehus.no debitere innkjøpspris på de delene som måtte mangle. Dersom manglene er vesentlige, vil kunden bli kontaktet av kundeservice angående manglene.

Spesialbestilling– Varen er laget spesielt for deg når du har bestilt den.
Derfor betales et depositum på 50% av varens verdi i forbindelse med varens bestilling.
Som regel kan ordren ikke kanselleres. Hvis dette likevel skjer, vil depositumet ikke bli refundert.
Vi refunderer ikke depositumet fordi dine bestilte møbler er skreddersydd etter dine ønsker og de resterende vil gå til dekning av administrasjons og videresalgskostnader i tilfelle annullering eller angrerett av kjøp.

8. Personopplysninger

For at du kan inngå en online avtale med katiehus.no må du la deg registrere med følgende opplysninger:
Navn

Telefonnummer
Adresse
E-post adresse
•Vi registrerer og videregir de personopplysningene som er nødvendige for å kunne levere varen til deg
•Som registrert som katiehus.no har du alltid rett til å gjøre innsigelse imot registreringen
•Personopplysninger oppbevares og transmitteres ikke kryptert
•Vi samarbeider med en rekke andre bedrifter, som oppbevarer og behandler data. Bedriftene behandler utelukkende opplysninger på våre vegne og kan ikke bruke dem til egne formål
•Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan gi opplysninger en tilstrekkelig beskyttelse
•Du har rett til å få opplyst, hvilke opplysninger vi behandler om deg. Hvis du mener at opplysningene er unøyaktige, har du rett til å få disse endret. I noen tilfelle har vi plikt til å slette dine persondata, hvis du ber om det. Det kan f.eks være hvis dataene dine ikke lenger er nødvendige i forhold til det formålet, som vi skulle bruke dem til. Du kan kontakte oss, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til oss på info@katiehus.no

9.Cookies

En cookie er en betegnelse for det forhold, når en brukers adferd på internett registreres hosbrukeren selv (på brukerens harddisk). Dette medfører at brukeren kan gjenkjennes, som for eksempel på en nettside, neste gang man besøker siden. Det lagres ikke personfølsomme opplysninger i en cookie, men snarere opplysninger om brukerens adferd på en nettside, som for eksempel brukernavn ved login på en nettside. En cookie lagres på brukerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er en tekstfil, som sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sette din browser til å informere deg, når du mottar en cookie, eller du kan slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies brukes til er å gjenkjenne din computer. Rent teknisk kan cookies deles opp i to typer. Den ene type kalles ”session cookies” – som holder orden på, hva du har lagt i handlekurven, mens du navigerer rundt på nettsiden.  Session cookies” lagres ikke på din computer, men forsvinner, når du lukker browseren. Den andre typen cookie kaldes ”permanent cookie”, og den lagres som en tekstfil på din computer i ca. en måned. En ”permanent cookie” hjelper vår server til å kjenne igjen din computer neste gang, du logger inn på vår nettside.

11. Reklamasjon ved mangel.

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget mangelen, gi selgeren skriftlig melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være lenger enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Kjøperen må fylle ut reklamasjonsskjema  ved å logge seg på «Minside». Eventuelt kan kunden sende en mail til info@katiehus.no med REKLAMASJON i temafeltet. Kjøperen må skrive en detaljert beskrivelse av feilen og legge ved bilder. Selgeren har 30 dager til å behandle reklamasjonen.

Undersøkelse av varen

Vi anbefaler at kjøper undersøker om varen er i samsvar med bestillingen. Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøperen er ansvarlig for å ta imot varer og signere under at varen er mottatt på leveringstidspunktet. Kunden er ansvarlig for å undersøke om embalasje er skadet og telle antall kolli. Avvik skal noteres på leveringstidspunkt på fraktbrev og kunden skal signere under. Denne dokumetasjonen er viktig i videre erstatningsprosess for eventuelle skader på produktet. Kjøper skal melde transportskader sennest innen 3 dager til Katiehus, da selgeren er forpliktet til å melde avvik til fraktselskaper.

12. Kjøperens rettigheter ved mangel

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren.
Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.
Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.
Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.
Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.
Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.
Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.
Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt 11. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.

12 Retur

Kan jeg returnere en vare?
Ja, du har 14 dagers retur og angrerett på alle nettkjøp utenom hygieneprodukter (se eget spørsmål). Alle varer må være i original emballasje og salgbare. 
Kan jeg avbestille min ordre?
Du har rett til å avbestille varene fra ditt nettkjøp helt frem til du henter eller får de levert. Ta kontakt med kundeservice på info@katiehus.no så snart som mulig hvis du ønsker å avbestille. For varer som produseres etter dine spesifikasjoner og der disse varene allerede er gått i produksjon, vil det beregnes et avbestillingsgebyr på 25% av kjøpesum. Ønsker du å avbestille en butikkordre må du ta kontakt med din butikk.
Kan jeg levere en vare i retur i nærmeste Husea butikk? Ja, det er helt gratis å returnere varer som er kjøpt på nett til en av våre butikker! Når du skal returnere en vare må dette gjøres innen 14 dager etter at du mottok varen.Kan jeg angre på nettkjøpet når varem min er åpent ? Ja, du har alltid 14 dagers angrerett på nettkjøp. Når originalemballasjen er åpnet eller mangler må denne pakkes om, vi trekker derfor fra 25% av kjøpesummen for åpnede varer.